Vi har i dag valgt at lave vores domænemodel en smule om. Efter nøje overvejelser er vi nået frem til, at spillet bliver for omfattende og svært, hvis vi opretter for mange klasser. Vi har desuden fjernet Cop, så vi nu kun har tre karakterer; DeliveryGuy, Biker og Immigrant. Herudover kan spilleren kun samle våben og ikke beskyttelse op, som vi havde planlagt i starten. Udfaldet af dette bliver, at spilleren er tvunget til at slås og ikke kan beskytte sig med andet end sit våben. Spilleren kan heller ikke flygte, så endten vinder man over Biker/Immigrant eller også er der "Game Over". Når der er "Game Over" skal spilleren starte forfra. I kampscenerne har man et hvis antal liv; Spilleren har fx 10 liv, hvor Biker/Immigrant måske kun har 5 liv, så chancen for at man går videre er større, end chancen for at man dør.
Ud over dette har vi nu kun tre universer; Blaagaarsgade, Mjølnerparken og Ældreboligen - sidstnævnte er det endelige mål. I disse universer er der "rum" som ses som scener; kampscener, knive/våben der skal tages op osv.. Vi har altså valgt at fjerne både skadestuen og pizzariaet. Grunden til dette er igen, at det bliver for omfattende, og vi kan risikere at komme i tidsnød, så produktet ikke er færdigt til vores deadline.
mandag den 16. marts 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Jeg tror virkelig den iterative arbejdsproces har hjulpet os på rette spor. Vores agile indstilling til ændringer i designet gør at vi sandsynligvis får et væsentligt bedre stykke software end hvis vi havde valgt at benytte os af vandfaldsmodellen. Godt arbejde folkens ;)
SvarSlet