Vi har i denne uge formået at få vores "walk"-metode til at fungere, og har således løst problemet fra sidste uge, hvor vi ikke kunne få spilleren til at bevæge sig frit i universet og møde Immigrant og Biker. Når disse mødes skriver spilleren 'stab', hvorefter Immigrant svarer igen ved at 'stabe' tilbage. Dette bliver ved indtil enten Immigrant er død eller spilleren er "Game Over". Dette afgøres tilfældigt ved healthpoints - Spilleren har dog altid flere af disse end Biker og Immigrant.
Vi stødte dog ind i visse problemer. At få to objekter til at mødes (f.eks immigrant og deliveryGuy) er ikke så let som det lyder. Vi har arbejdet på at få dette til at lykkes og efter en lang arbejdsproces fungerer dette også nu. Vi havde en del problmer og havde mistanke om at der var opstået en fejl, så Immigrant og DeliveryGuy delte healthpoints, men det viste sig senere hen at være if/else sætningerne det var galt med. Disse er nu rettet, og Immigrant og DeliveryGuy mødes som planlagt.
Det som vi vil kigge på i denne uge er, at få DeliveryGuy til at samle våben op, "deliver food" - metoden samt implementere scanner-klasse. Hvis alt går vel, håber vi på at kunne blive færdig med projektet på fredag på trods af, at vi har fået en uge ekstra at løbe på.
tirsdag den 31. marts 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar